Fare

Det glipper men altså ikke sånn at du tenker å nei nå faller jeg ned men bare
det lille
ørlille små pust av noe kortere varighet
fingrene klorer ned i
våt mose
maur oppover hånda
men nå må jeg sikre at jeg ikke
glipper mer
at ikke
også den
andre skoen
for altså det er langt ned når du først tenker over det
sa pappa
han hadde advart mot
å klatre der oppe
i henget
veggen nedafor mot steinen og sjakta som rommet mellom dem danna
djevelsjakta
kalte morfar det en gang vi snakka sammen
og han hadde sjokolade og kongen avdanmark med seg
vi satt i traktoren sammen og humpa oppover
skogsveien
han bremsa for å vise meg
en dag klatrer du nok helt opp, det gjorde jeg
men ikke si det til noen
nå hang jeg her
30 år seinere
og glapp
men bare litt

AH

Legg igjen en kommentar

Filed under Tre stikkord

Legg igjen en kommentar

